Studies associate the Mediterranean diet, rich in omega-3 fatty acids, olive oil, and antioxidant-rich fruits, vegetables, and herbs, with lowered cardiovascular risk and increased life span. Other studies support omega-3’s importance cardiovascular health. In fact, the FDA states that supportive but not conclusive research shows that consumption of EPA and DHA omega-3 fatty acids may reduce the risk of coronary heart disease. Learn more... |